♥ bakat kladdkaka!


Titta vad jag gjorde nyss! :D Fick ett sånt där ryck och ba .. Nej nu jävlar ska jag baka kladdkaka! Jag har ingen aning om den är god men det är en annan fråga. Och fråga inte varför jag la några blommor på den, trodde väl den skulle se finare ut då men nej xD Haha.

Här har ni receptet! ^^

Ingredienser
2 ägg
2.5 dl socker
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt


Steg för steg

- Sätt ugnen på 175 grader

- Smält smöret i en kastrull

- Vispa ägg och socker tills det blir poröst

- Blanda samman med resten av ingredienserna, obs blanda försiktigt annars blir smeten luftig och kladdkakan torr.

- Häll ner smeten i en brödad form

- Grädda i 15-20 minuter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0