på tal om HÅR

Jag är jävligt sur just nu, det sitter en stor klump av gråt i halsen. Jag tog ut mitt löshår precis , och tänkte sätta om det.
Då såg jag hur lite hår jag faktiskt har. För ett tag sen var det hyfsat långt (mellanlångt) och inte överdrivet tunnt. det funkade helt enkelt. Men nu, mina toppar ramlar av och mitt hår känns som luft. Jag har insett att jag måste börja sköta mitt hår på riktigt nu. Jag ska till & börja med klippa topparna , för det är dom som gör så jag nästan inte har något hår kvar, sen ska jag platta håret så lite som möjligt, inte borsta när det är blött, köpaspray som man tar innan man plattar och köpa special balsam som förstärker håret. Tyvär är löshåret ett måste för mig, men jag vet att det också sliter på håret. Sen är jag en sådan person som är besatt av att ha uppsatt, nästan hela tiden, för det är så grymt störande när håret flyger hit & dit. Såklart fick jag höra att det också sliter på håret. Det känns som jag har/gör allt  som får håret att falla av.
Nu släppte klumpen någon när jag har bestämt mig för hur jag ska vårda mitt hår. Ta vara på ditt hår snälla, du anar inte hur mycket du kommer ångra dig när du väl börjar färga, platta och andra saker som sliter på håret. Man blir besatt.
Jag önskar så mycket att jag aldrig ens hade börjat röra håret, bara ha min egen fina färg, långt & tjockt. Men nej, istället har jag färgat det svart. Jag kan lika gärna berätta vad jag har gjort med håret.
När jag gick i sexan bestämde jag mig för att ha håret brunt, så jag tonade håret brunt. Sen insåg jag att jag hellre ville ha blont, så ungefär några månader senare gick jag till frissan och slingade hela håret kritblont. Sen dess hade jag inte rört håret sen i början av sjuan. Då klippte jag topparna och slingade håret igen. ´Sen köpte jag löshår , och färgade håret blondare.  Sen igen, färgade jag håret mer. Såklart blev jag inte nöjd då heller, så varför inte färga håret en gång till? vilket jag gjorde. Sen ville jag , efter alla dessa försök att få de blonda håret jag ville, så bestämde jag mig för att färga brunt. så jag färgade brunt igen.  Sen en gång till. Och en gång till ... Nu, för ungefär tre, fyra veckor sen färgade jag svart.  Och sen dess har jag inte rört håret, ochd et ska jag fan inte göra heller. Har också köpt nytt löshår. "super" bra -.- .
Aja, ni ser ju. Jag har gjort en del med mitt hår , men nu är det nya ljusa tider håret!

                                     
/julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0