När det gäller vikt & kropp ..

.. så tycker jag tycker själv att man ska njuta av livet och äta vad man vill, skita fullständigt i hur man ser ut kroppsmässigt (men ändå behärska sig, såklart) Man ska få unna sig en godbit några gången i veckan, för det händer inget så länge man äter normalt. Men, det är svårt. Det vet jag. Jag hatar själv när folk säger "du är ju smal" . Asså vafan? man har ett eget motto med sin kropp som man själv är van vid och trivs i. Man får ha sitt egna tycke om sin kropp, göra vad man vill med den så länge det inte påverkar andra. Det jag menar är att, vill man gå ner i vikt när man är i 14-års åldern, så är det upp till en själv om man har bestämt sig för att bli smalare. Man kanske slutar äta helt, anordnar ett schema, slutar bara med sötsaker, eller något likande. Om bara folk kunde sluta bry sig .. ska jag vara riktigt ärlig till dig, så ger det en bara mer lust att bli smalare när folk säger till. Det handlar nog om att man vill bevisa att man kan gå ner i vikt, man kan bli smalare, man kan sluta äta! Alla är olika, alla klagar på olika saker, gör saker som andra egentligen´skulle kunna klaga på, men som inte märks. En sak också, att dom som säger till att man inte behöver gå ner i vikt, tror att man vill bli annorexia- smal? Neej .. man vill bli smalare .
Ännu en sak, som jag nästan skäms för att tycka är att, man påverkas ju av allt som händer inom modet óch alla artiklar och tidningar som säger hur man ska se ut. Iaf, jag nästan njuter av att det är så. Dert känns som att jag fåt en chans att förändra mig, vilket jag älskar. Visst, det är svårt att vara nyttig. Det är hemskt svårt, but I like it.
tro inte att jag vill bli som på bilden!  Jag vill bli smalare än vad jag är just nu. försök gärna att skilja på det.


hon på bilden till höger, jag skulle kunna se ut som om jag bara ville. Det handlar om sig själv, det finns ju bara en som är som dig, gör vad du själv vill.

När det gäller kropp & vikt -
är det ditt eget val.

tycker/julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0