I feel awful

shit , jag har inte bloggat på ett tag nu, smisk blir det haha .Men faktiskt så ska jag erkänna att jag glömde..
Idag var vi på operan med vår spanska grupp & vår Ubersnygga spanska lärare, som faktiskt är med i "Filip & Fredrik - reklamen" ! ni vet säkert , ni kan lixom inte missa (: efter det så var det ju ´bäst i väst i vällingby i Kfem där en eller flera elever sjöng och uppträdde till vilken låt som helst. den som vann sjöng låten "If I were a boy" .. och hur tråkig är inte den?! den är helt enkelt för uttjatad , och jag tror ni håller med (?) hon vann i allafall , kul för henne . 
sen åkte jag hem, med lotta & några till som hade varit där .

en sak som jag har tänkt på väldigt mycket på senaste tiden , är mitt ansikte . När jag slappnar av så ser jag ju ut som jag ska göra, men jag tycker mitt utseende blir finare när jag ler, alltså, så är det ju för alla , men jag vill ha den formen som jag har då, hur jag än gör med ansiktet, avslappnat & vanligt.  Men det skulle ju se lite roligt ut om jag gick runt och log, HELA tiden, så för att få det att se likadant ut utan att le , så höjjer jag ögonen och kisar lite smått med ögonen. Det låter ju sjukt!, men jag har blivit besatt av det och går runt iprincip hela tiden nu. Jag tycker det finns två olika sätt att ha ansiktet , brett eller avlång, jag har avlångt men satsar på brett , för det passar mer mig.
 jag har ju i överhuvudtaget inget bra själförtroende när det gäller utseende och kropp, inget duger.
mina ben är för långa.
mina ben är för tjocka.
min överkropp är överdrivigt kurvig (men smal).
mitt hår är tuuunt!
mitt hår är för kort.
min näsa är för stor.
mina ögonbryn är tunna & tråkiga.
mina ögon ändrar storlek hela tiden, grymt irriterande.
mina fötter är för långa & breda.
mina tår är stora och äckliga.
jag slutar aldrig få finnar.
jag har skolios, bär alltså korsett.
jag har mycket svart hår på armarna.
"the naked true" eller vad? vissa saker är små och kanske töntigt att ta upp, men jag vill att andra som tycker jag ser bra ut ska förstå och kanske till och med trösta sig med att jag har mina egna tusen små beskymmer. jag mår dåligt så fort jag ser nån som ser bättre ut än jag , och gör mig så lik den personen som möjligt, men då är det ju inte jag och min stil. jag är säker på att flera flera håller med och förstår mig!

(bild där jag som sagt ler, och höjer ögonbrynen. (brett)

jätteful och trist bild från min del, men här slappnar jag nästan av och det är så här jag inte vill se ut ! (avlångt)
mina känslor, till er. SER NI SKILLNADEN ?

 / Julia

Kommentarer
Postat av: Johanna !

Julia , lägg av . du är världens finaste, tänk inte på småsaker (som bara du själv tänker på), det gör bara så ditt självförtroende sänkts ! ingen är perfekt, men DU är inte långt ifrån.. och det där med ditt ansikte är det säkert också bara du själv som tänker på !jag gillar inte häller mitt utseende direkt men jag försöker tänka bort det som jag inte tycker och så får jag väll leva med det, för jag vet att jag bara kommer må ännu dåligare av det om jag går runt och tänker mig . Det yttre är inte allt !

hehe tack för mig XD <3

2009-04-16 @ 21:38:18
Postat av: Anonym

Vet att du har typ sämst självförtroende, och förmodligen är det ju svårt att ändra på det men du ser bra ut!! Du är fin som du är. Förmodligen e det massa andra som går runt och försöker härma dej.<3

2009-04-17 @ 15:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0